Inklúzió

Magyarországon az Európai Unió többi országához hasonlóan egyre kifejezettebb törekvés mind kormányzati mind szakmai körökben az oktatási-nevelési intézmények átalakítása abból a célból, hogy sajátos nevelési igényű és átlagos fejlődésű gyermekek együtt fejlődhessenek.
Az inklúzió nem csupán annyit jelent, hogy a sérült kisgyermeket beintegráljuk a többségi intézménybe, hanem a befogadó intézmény teljes felkészültségét kell hogy takarja. Az inklúzív intézmény mind szakmailag mind infrastruktúrájában képes arra, hogy egy "különleges" igényekkel bíró gyermeket fogadjon; sőt ezen túlmutatva attidűdjében is nyitottan áll a befogadás elé.
A pedagógusok és szülők egyaránt megijednek ettől a lehetőségtől, hiszen a magyar pedagógiai hagyományok a szegregációt erősítették. A más országokban már régebben működő inklúzív intézmények és az a néhány magyar intézmény illetve program, ami az inklúzív szemléletet magáénak tekinti azonban bebizonyították, hogy az együttnevelés nem csak lehetséges, hanem pozitívan hat minden résztvevőre: többségi és gyógypedagógusokra, átlagos és sajátos nevelési igényű gyermekekre, és rajtuk keresztük a tágabb környezetre, családokra, helyi közösségekre egyaránt.
A "Mindenkinek becsengettek!" program elsődleges célja ennek a pozitív attitűdnek a meghonosítása, amihez még több segítséget ezzel a fórummal szeretnénk biztosítani. Itt lehetőség van a témakörben felmerülő szülői vagy szakmai kérdések, aggályok, észrevételek megfogalmazására és szakemberrel való megvitatására.

Mielőtt használná a fórumot, kérjük olvassa el a szabályokat.