Down Ambulancia, egy orvosi protokoll a kora gyermekkori intervenció rendszerében - dr. Merő Gabriella gyermekneurológus (Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egészségügyi Holding Zrt.) előadása a "Mindenkinek becsengettek!”Kora gyermekkori intervenció, mint rés a közoktatás ellátórendszerében konferencián.
A korai prevenció jelentősége elsősorban halláskárosodott gyermekek esetében - Szamosközi Alice logopédus (Szegedi Fül-Orr-Gégészeti, Fej- Nyaksebészeti Klinika) előadása a "Mindenkinek becsengettek!”Kora gyermekkori intervenció, mint rés a közoktatás ellátórendszerében konferencián.
A DSGM (Dévény Speciális manuális technika, Gimnasztika Módszer), mint a korai fejlesztésben alkalmazható eljárás - Vámosi Istvánné DSGM-szakgyógytornász (Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egészségügyi Holding Zrt.) előadása a "Mindenkinek becsengettek!”Kora gyermekkori intervenció, mint rés a közoktatás ellátórendszerében konferencián.
A korai fejlesztés múltja, jelene és jövője Nyíregyházán - Szabó Zsoltné szomatopedagógus (ÉFOÉSZ Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egyesülete) előadása a "Mindenkinek becsengettek!”Kora gyermekkori intervenció, mint rés a közoktatás ellátórendszerében konferencián.
A korai fejlesztés lehetőségei a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat Bárczi Gusztáv Általános Iskolájában - Siktárné Aczél Zsuzsanna gyógypedagógus (Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola, Kollégium és Pedagógiai Szakszolgálat, Nyíregyháza) előadása a "Mindenkinek becsengettek!”Kora gyermekkori intervenció, mint rés a közoktatás ellátórendszerében konferencián.
A korai fejlesztés után... - Suszter Csabáné gyógypedagógus (Gölllesz Viktor Speciális Szakiskola és Általános Iskola EGYMI, Nyíregyháza) előadása a "Mindenkinek becsengettek!”Kora gyermekkori intervenció, mint rés a közoktatás ellátórendszerében konferencián.
A korai fejlesztés lehetőségei Debrecenben - Taizsné Miglódi Anita gyógypedagógus, tiflopedagógus (Szivárvány Korai Fejlesztő Központ, Debrecen) előadása a "Mindenkinek becsengettek!”Kora gyermekkori intervenció, mint rés a közoktatás ellátórendszerében konferencián.
Matematikai tudásra szükségünk van a hétköznapi élethez – persze a matematika nem a kockás füzettel kezdődik és nem is ott ér véget. A Down-szindrómások matematikatanulását G. Bird és S. Buckley “Number skills for individuals with Down syndrome” című munkája alapján tekintem át; ők matematika alatt a számlálást, műveletek végzését, a formák, méretek, mennyiségek (hossz, magasság, súly, térfogat) valamint a pénz és az időegységek ismeretét és használatát értik. Míg a magasabb szintű geometriai és algebrai ismeretek nélkül képesek vagyunk önálló életet élni, az alapszintű matematikai tudás nélkül mások segítségére vagyunk utalva. Ebben a sorozatban arról lesz szó, hogyan tanulják és hogyan tanulhatják a matematikát a Down-szindrómások. A korábbi, olvasásról szóló sorozathoz hasonlóan végül gyakorlati ötleteket is kapunk majd a tanításhoz.
“A DS gyerekek nagyon sokat tanulnak egészséges társaik nyelvi és társas fejlődésének megfigyelésével, ugyanakkor a normál fejlődésű gyerekeknek is előnyére válik, ha egy spec. igényű társuk lehet: megtanulnak úgy gondoskodni, hogy közben ne nyomják el a társukat és korán megtanulják elfogadni a másságot. A DS gyerekekkel általában nem nehéz bánni és gyakran népszerűek az osztályban.”
© 2009-2024 Down Egyesület minden jog fenntartva.
Hungary HU 4400 Nyíregyháza, Közép u. 17.A kezdeményezés az alábbi szervezetek közreműködésével valósul meg:
Fejleszti és üzemelteti:
4IMAGE marketing és vizuális kommunikáció
HungaryA weboldal az Európai Unió társfinanszírozásával készült.
A "Mindenkinek becsengettek!" weboldal kiadója felel a kiadvány teljes tartalmáért, mely nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió hivatalos álláspontját.
This publication has been produced with the assistance of the European Union.
The contents of this publication are the sole responsibility of the author of the www.mindenkinekbecsengettek.hu and can in no way be taken to reflect the views of the European Union.